Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Grillowane cukinie z Pastą Budwigową i paprykową salsą

Składniki:

2 średniej wielkości cukinie zielone
1 mała papryka
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka papryki słodkiej
Olej rzepakowy
Olej lniany
Chudy twaróg
1-2 łyżeczki naturalnego miodu

Przygotowanie:

1. Cukinię umyj, odkrój końcówki po obu stronach. Pokrój na plastry nie grubsze jak pół centymetra. Usuń grube pestki. Obsyp z obu stron solą i zostaw na 15 minut.
2. Po 15 minutach wytrzyj ręcznikiem papierowym soki jakei wypuściła cukinia.
3. Plastry cukini posmaruj olejem rzepakowym (delikatnie, najlepiej pędzelkiem kuchennym) i ułóż na grillu lub wsadź do piekarnika na kratkę. Możesz też wrzucić je na kilka minut z obu stron na patelnię do grillowania (ale już bez dodatkowego tłuszczu)!
4. W międzyczasie skrój paprykę na drobną kosteczkę, wyciśnij do niej 1 ząbek czosnku i zasyp 1 łyżeczką słodkiej papryki i dodaj łyżeczkę deserową octu balsamicznego. Wymieszaj i czekaj aż papryka puści sok.
5. Usmażone plastry zwijaj w rulony. Rulony wypełniaj przygotowaną wcześniej pastą budwigową.
6. Ruloniki ozdób świeżą rukolą lub natką pietruszki.
7. Przed podaniem obok ruloników z grillowanej cukini ułoż odrobinę salsy paprykowej.

Zobacz jakie zdrowe oleje mogą być przydatne w tym przepisie: