Oleje zimnotłoczone w kuchni

Jakiego oleju używać w kuchni?

Oleje zimnotłoczone cieszą się coraz większą popularnością wśród tych, którzy cenią sobie zdrową i smaczną kuchnię. Jak połączyć przyjemne z pożytecznym i mieć 2 w 1? To proste! Wystarczy włączyć do swojej diety najlepszy dla danej osoby olej – w zależności od tego jakie jest zapotrzebowanie, można używać jednego oleju lub kilku, dla urozmaicenia.

Aby poprawnie przygotowywać potrawy i zachować przy tym właściwości zdrowych olejów, należy co nieco o nich wiedzieć. W związku z tym przygotowaliśmy krótką charakterystykę dostępnych w naszym sklepie olejów.

Z poniższej tabeli dowiedzą się Państwo między innymi jaki kolor ma dany olej, jaki smak i aromat go charakteryzuje, czy olej nadaje się do smażenia oraz w jakich potrawach najlepiej się sprawdzi.

Oczywiście, improwizacje i szaleństwa kuchenne są w pełni dozwolone – jeśli chcą się Państwo podzielić z nami ciekawym przepisem z użyciem któregoś oleju – czekamy na propozycje – wystarczy wysłać do nas maila  na adres promo@zdrowy-olej.pl Zachęcamy do dzielenia się swoim doświadczeniem!

 

   Kolor Smak, Aromat Czy nadaje się do smażenia?  Najlepszy do…  Kcal w 100ml Warunki przechowywania

Olej arganowy

złoto-pomarańczowy  gorzkawy, orzechowy nie sałatek, surówek, kasz różnego typu 900 kcal W chłodnym i ciemnym miejscu

Olej lniany

 żołty do złotego  intensywny zapach i smak, lekko gorzkawy  nie!  na zimno, do surówek i sałatek, past i dipów oraz samodzielnie  900 kcal  W lodówce

Olej z pestek dyni

 ciemnozielono-brązowy, brunatny delikatny, orzechowy aromat i smak  nie  do surówek, sałat, ciast i dipów oraz jako dodatek do zup  900 kcal  Optymalna temperatura to 5 stopni C, w ciemnej butelce, w suchym i chłodnym miejscu

Olej słonecznikowy

intensywnie żółty  delikatny  nie  do gotowania (do 100 stopni), do surówek i do sałatek  900 kcal  Najlepiej w chłodnym i zaciemnionym miejscu

Olej rzepakowy

 jasnozłoty do złotego  wyrazisty, nieco ziołowy posmak  tak  do krótkiego smażenia, sałatek, dipów, sosów  900 kcal  Najlepiej w ciemnym i chłodnym miejscu

Olej sezamowy

od jasnożółtego do ciemnożółtego  lekko orzechowy smak i aromat  nie do gotowania, sałatek, surówek, sosów i deserów  900 kcal W temperaturze pokojowej

Olej kokosowy

 biały, perłowy  typowy dla kokosa smak i aromat  tak  do smażenia w niskiej temperaturze, do pieczenia, gotowania, do sałatek,deserów, sosów  900 kcal  nie jest podatny na jełczenie, więc wystarczy mu suche i ciemne miejsce

Olej z ostropestu

 żółty, słomkowy  lekko orzechowy, czasem lekko gorzkawy  nie  do sałatek, dipów, past oraz samodzielnie  900 kcal  w lodówce

Olej z wiesiołka

 od jasnego po ciemnożółty z nutą jasnej zieleni  wyraźny, przyjemny  nie!  surówki, sałatki, sosy na zimno  900 kcal  suche i ciemne miejsce